
Az iPhone gyártója elektromos autókat fejleszt a Mitsubishi-val
A Foxconn, amely az Apple iPhone-jainak gyártója, bejelentette, hogy tervei között szerepel elektromos járművek (EV) gyártása a japán Mitsubishi Motors számára. Az elvi megállapodás keretein belül egy Foxconn közös vállalkozás feladata lesz az autók tervezése és gyártása Tajvanon a Mitsubishi számára. A két vállalat közleménye szerint várhatóan a következő év végére piacra kerül az új modell, amely Foxconn első jelentős szerződése lesz a folyamatosan növekvő és rendkívül versenyképes elektromos járművek piacán.
A japán autógyártók, így a Mitsubishi is, egyre nagyobb versenyhelyzettel néznek szembe a szárazföldi kínai riválisok részéről, különösen Délkelet-Ázsiában, Dél-Amerikában és Európában. A Foxconn és a Mitsubishi közleményében elmondták, hogy az autókat a Foxtron fogja gyártani, amely a Foxconn és a tajvani Yulon Motor közös vállalkozása. A Foxtron felelőssége lesz a tervezési és gyártási menedzsment szolgáltatások nyújtása, és az új modell várhatóan 2026 második felében lép be az ausztrál és új-zélandi piacokra.
Jelenleg az megállapodás egy úgynevezett emlékeztető, amely nem kötelező érvényű megállapodás a két cég között. A cégek közölték, hogy „tovább fognak lépni a végleges megállapodás irányába irányuló tárgyalásokkal.” A Foxconn a világ legnagyobb szerződéses elektronikai gyártója, ügyfelei között pedig olyan nagy technológiai cégek szerepelnek, mint az Apple. Korábban a Foxconn jelezte, hogy érdeklődik a japán Nissan Motor részesedésének megvásárlása iránt, hogy együttműködhessen a gépjárműiparban.
A Mitsubishi Motors a Nissan és a francia Renault autógyártó közötti szövetségben kisebb partnerként van jelen. Ezek a lépések a kínai autóipar gyors terjeszkedésének hátterében zajlanak, amely az utóbbi években dinamikusan fejlődött, és Kína a világ második legnagyobb gazdasága lett az elektromos járművek piacán. A világ nagy autógyártói nehezen tudják felvenni a versenyt, mivel a BYD és más jelentős kínai cégek folyamatosan új vásárlókat szereznek.
A Foxconn új gigafabrikája várhatóan 1,000 munkahelyet teremt, és évente 100,000 járművet fog előállítani, állítja a kormány. Az elektromos járművek iránti kereslet növekedése a világ számos részén, különösen az ázsiai piacokon, új lehetőségeket teremt a vállalatok számára, azonban a verseny is egyre élesebb. A hagyományos autógyártók számára a technológiai újítások és a fenntartható közlekedés iránti igények figyelembevételével új stratégiák kidolgozása válik szükségessé.
Ezek a változások nemcsak az autóipart érintik, hanem a kapcsolódó ágazatokat is. A Foxconn és a Mitsubishi együttműködése például új lehetőségeket teremthet a beszállítók számára, akik részt vehetnek az új elektromos járművek alkatrészeinek gyártásában. Ezen kívül a két cég együttműködése más autógyártók számára is figyelmeztetés lehet arra, hogy a jövőbeni fenntartható mobilitás érdekében innovatív megoldásokat kell keresniük.
A Foxconn és a Mitsubishi közötti megállapodás tehát nemcsak a két cég számára jelenthet új lehetőségeket, hanem a globális autóipar számára is fontos jelzés, mely azt mutatja, hogy a jövő elektromos és fenntartható járműveké. A verseny fokozódása várhatóan új irányokat ad a technológiai fejlődésnek, és a vállalatoknak folyamatosan alkalmazkodniuk kell a piaci igényekhez.

