PREHAB videósorozat 2018-01-09T15:44:32+00:00

 Ki vagyok?

A nevem Simon Máté, a Fuss Te is Akadémia funkcionális edzőjeként dolgozom. A feladataim közé tartozik a Futóműhelyben végzett FMS mozgásminta-szűrések elvégzése , valamint a felmérések utáni egyéni korrekciós terv kialakítása és betanítása is. Évek óta tartok teltházas erősítő és mobilizációs köredzéseket, ahol rendszeresen találkozom az irodai hétköznapok hatására kialakult mozgásproblémákkal, tartáshibákkal és az ebből adódó mozgási hibákkal. Ezek a problémák még korrigálhatóak, csak egy adag kitartás és eltökéltség kell hozzá. Sajnos nem tudunk minden futóval találkozni, de ez a terület szívügyem, ezért ezzel a PREHAB videósorozattal az a célom, hogy megtanuld, hogy a futás nem minden. Erősítő és mobilizáló gyakorlatokkal nem csak jobb futó, de egészségesebb ember is leszel. A videósorozat kihagyhatatlan a haladó futók számára, de mivel a felépítésénél törekedtem arra, hogy a gyakorlatok lépésről-lépésre nehezedjenek, így a kezdő futó számára is követhető és biztonságos fejlődést kínál.

Miért van annyi sérült futó? Mit tehetsz azért, hogy ne sérülj meg?

Csak futsz, de a törzsizomzatoddal és a mobilizációddal nem törödsz?

  • Egysíkú mozgásforma, folyamatosan ismétlődő nem változatos terhelés.

  • Az állóképességed fejlődik, de ez a  megszerzett edzettség csak a futásban érvényesül.

  • Gyorsabb, hatékonyabb futó vagy, de még mindig elégedetlen a testkompozícióddal.

  • Sorozatos, ismétlődő mozgásforma esestén az esetleges diszfunkció miatti sérülésveszély.

  • Kiegészítő erősítés és mobilizáció hiányában percek maradnak benned, nem használod ki a benned rejlő potenciált!

Saját készítésű, vagy youtube-os edzésterveket követsz?

  • Az interneten található gyakorlatok egy része haszontalan időtöltés, és még sérülésveszélyes is.

  • Hajlamosak vagyunk csak az általunk kedvelt, vagy épp problémásnak ítélt területre fókuszálni, ez pedig egyoldalú terheléshez vezet.

  • Az edzés eleji/végi nyújtásra/ízületi mobilizálásra nem fordítunk időt.

  • Az ülőmunka kártékony hatásait épp emiatt nem is tudjuk korrigálni.

  • Pusztán erősítéssel csak ráerősítünk a diszfunkciókra, asszimmetriára.

És ahhoz mit szólnál, ha…

…minden héten kapnál egy 3 gyakorlatból álló videótanfolyamot, aminek a segítségével fokozatosan és biztonságosan tudnál nagy mértékben javítani a futóeredményeiden amellett, hogy minimalizálni tudod a sérülés kockázatát?

 Mi is ez a PREHAB videósorozat?

Minden héten kapsz tőlünk egy videócsomagot, ami magába foglal 1 mobilitást segítő gyakorlatot, 1 nyújtó hatású gyakorlatot, valamint 1 erősítő gyakorlatot.
6 hetes mikrociklusokra számíts, ami azt jelenti, hogy 6 hét alatt fogunk végigérni az egész testen, a lábtól elindulva a felsőtest irányába. Minden héten egy adott testrészre fókuszálunk majd.  Így kapod majd a gyakorlatokat, egész addig, amíg el nem jutunk a hatodik hétig, amikor végigérünk a teljes testen. Ekkorra kezdődik majd a következő ciklus, újra visszatérünk az alsótestre, és ez így megy tovább. Minden 6 hetes ciklusban a gyakorlatoknak egy új, magasabb szintjét, progresszióját ismerheted meg. Ha folyamatosan velünk készülsz és lelkiismeretesen végzed a gyakorlatokat, akkor a videósorozat hozzásegíthet, hogy jobb, gyorsabb, hatákonyabb futó legyél, úgy, hogy közben elkerülöd a sérüléseket is!

  • A sérülések kockázatát jelentősen tudod csökkenti a gyakorlatok segítségével.

  • Tervezett korrekciós gyakorlatok, melyek magukba foglalják az erősítést, és a mobilizálást is.

  • Minden héten új gyakorlatokat kapsz, így sok gyakorlat közül választhatsz aszerint, hogy melyiket érzed számodra a legmegfelelőbbnek!

  • Futás előtt el tudod végezni, így egyből érezni fogod a hatását.

  • A pihenőnapodon is végezheted a túledzés veszélye nélkül, a gyorsabb regeneráció érdekében.

Megér nekem ez a PREHAB videósorozat havi 1.490Ft-ot!
ELŐFIZETEK!

Megér nekem ez a PREHAB videósorozat havi 1.490Ft-ot!
ELŐFIZETEK!

Minden kérdésedre válaszoltam?

A legideálisabb az lenne, ha minden edzésed előtt vagy után meg tudnád csinálni. Nem vesz sok időt igénybe, de tudjuk, hogy elég zsúfolt így is a nap, és nem feltétlen marad még erre is idő. Tehát azt javasoljuk, hogy hetente legalább 3 alkalommal végezd el a PREHAB-et.

Igen, otthon is könnyedén el tudod végezni a gyakorlatokat, akár futás előtt, vagy futás után. (Javasoljuk, hogy a nyújtó gyakorlatokat az edzésed után is mindenképp végezd el, akár a mobilizációs gyakorlatokkal együtt!)

Néhány alap eszközre lesz csupán szükséged, ami remélhetőleg már a rendelkezésedre áll. Az egyik az SMR henger, és egy-egy mini band. Ezekből létezik többfajta erősségű is. Javasoljuk a közepes és az erős band használatát, gyakorlattól függően.

Előfizetés utén a személyes menüpontjaid között megjelenik a PREHAB videósorozat menüpont, itt találod majd meg az aktuális hétre vonatkozó videókat.

A PREHAB videó sorozat 1490Ft/hó, azaz nagyságredileg 373 forint/hét összegbe kerül. A sorozat minden héten 3 videót tartalmaz.  A hetek során minden héten megkapod a videókat, minden testrészre külön bontva, így könnyen észreveszed majd azokat a testrészeket is, ahol leginkább szükséged van a mobilizálás/nyújtás/erősítés valamelyikére.

A PREHAB videókat Simon Máté, a Fuss Te Is Akadémia funkcionális edzője állítja az össze.