Kriszta eszik: 6+1 ötlet reggelire

Kriszta eszik: 6+1 ötlet reggelire

Gyerekkoromban rengeteget ettem. Reggelire képes voltam benyomni 5 zsemlét fél liter kakaóval a nyugodt hétvégéken.
Aztán hosszú évekig egyáltalán nem reggeliztem, alig ebédeltem, és mindent bepótoltam a vacsoránál.

Ma már tudom, hogy nekem szükségem van a 3 óránkénti étkezésre. Ha kihagyom bármelyiket is, biztosan jön a zabaroham.
Nem juthatok el odáig, hogy nagyon éhes vagyok, mert annak evésroham a vége.

Vannak reggeli kedvenceim, ezeket szeretném megosztani Veletek.
Sokatoknak ismerősek a receptek, de remélem lesznek, akiknek tudok jó ötlettel szolgálni.

1. Abszolút No.1 a zabkása.
50 gr zabpelyhet, 10 gr zabkorpát és 5 gr lenmagot vagy lenmagpelyhet összekeverek egy müzlis tányérban, majd leöntöm a tejeskávémmal (kávé 1 dl tejjel és édesítővel).
Mehet a mikróba 1 percre, és már kész is.
Sokféleképpen szoktam variálni. Lehet hozzá tenni zsírszegény cukrozatlan kakaóport, fahéjat, gyümölcsöt, vagy proteint is. Akár vízzel is készíthető, ha nem akarsz reggel tejet inni.

2. Omlett
1 tojást picit felverek, majd hozzáadok 15gr apró szemű zabpelyhet. Tetszés szerinti fűszerek keverhetők bele. Én nagyon szeretem chilivel, petrezselyemmel, bármilyen hagymával, de finom gombával is. Vagy teszek bele sonkadarabokat, reszelek bele kevés light sajtot. Ugyanez persze tekercsként is elkészíthető bármilyen töltelékkel. Mehet bele túró zöld fűszerekkel ízesítve, light cottege cheese.
Tényleg csak a képzeletünk szab határt.
Olajspray-t használok, így tudok legjobban spórolni a zsiradékkal.
Az omlett akár este is elkészíthető, és így rohanós reggeleken elég neki fél perc a mikróban.

 

3. Fehérjés zabpalacsinta
75 gr darált zabpehely (vagy zabpehely liszt), 25gr proteinpor, 1 tojás, 1 dl tej, 1,5dl víz.
Ebből az adagból 5-6 db palacsinta készíthető. A reggeli adag 2db.
Fontos, hogy mindenképp este kell elkészíteni, mert lassú a folyamat.
Kis lángon sütöm, és a palacsintatésztát nem terítem el a palacsintasütő teljes felületén, hogy könnyebb legyen megfordítani.
Gyakorolni kell a sütését, ne legyél türelmetlen. Nem törik, tekerhető lesz a végeredmény
Az én palacsintasütőm 22cm.
Tölteléknek mehet bele túró, kakaópor, fahéj, cukormentes lekvár.

4. Szendvicsvariációk
Az alap mindig 60gr teljes kiőrlésű kenyér. Ez kb 2 szelet a boltban kapható kocka alakú szeletelt kenyerekből.
A variációk száma végtelen. Sonka, light sajt szelet, tonhalkrém, kedvünk szerint fűszerezett túró, hamis körözött. (vaj helyett kevés joghurttal van krémesre keverve). Margarint vagy vajat nem kenek rá, de sokféle zöldséget eszem hozzá, jégsaláta, paradicsom, paprika, uborka, retek.
Itt a tavasz, egyre nagyobb  a választék.

5. Bundás kenyér szendvicssütőben
2 szelet teljes kiőrlésű kockakenyér, 1 tojás, 1 szelet sonka, 1 szelet sajt.
A kenyereket belemártjuk a felvert tojásba, az egyiket a szendvicssütőbe tesszük.
Rárakjuk a sonka-és sajtszeletet, majd befedjük a másik kenyérrel, és megsütjük. Pici olajjal kell csak megkenni a sütőt.

 

6. Zabpelyhes protein puding
1 adag proteinpor, 3dl víz, 0,5ek holland kakaópor, 10gr útifűmaghéj, 30gr apró szemű zabpehely,(vagy zabkorpa), folyékony édesítő.
Előző este mindent alaposan összekeverünk, és reggel kivesszük a hűtőből. Mehet rá friss gyümölcs.

+1. Zabpelyhes gofri – ami a legrosszabb reggeleket is megszépíti
12dkg zabpehely, 7gr sütőpor, 110gr natúr joghurt, 60ml tej, 3db tojás, 15ml olaj, folyékony édesítő.
A hozzávalókat összeturmixoljuk, majd olajjal kifújt gofrisütőben megsütjük. Kb 5 db lesz belőle.

Ha nincs gofrisütőd, szendvicssütőben is készíthető. (nálam is abban készül). Nem lesz olyan ropogós, de nagyon finom!

(forrás: http://salatagyar.hu/zabpelyhes-gofri-recept/)

Jó étvágyat!